”December 2015”

Juletravlhed og kundepleje er et effektivt miks!

Benyt julemåneden til at knytte stærke kunderelationer – et julebesøg kan vise sig at være          værd.

 

Julen er en oplagt anledning til at besøge kunder. Aftal et besøg: hvor du lige kikker forbi for at ønske god jul og samtidig gerne vil aflevere en lille ting.

 

Mens I siger GOD JUL og drikker en kop kaffe eller gløgg, så benyt lejligheden til at spørge ind til hvilke nye tiltag, de planlægger for 2016, og om der er noget, du/I skal hjælpe dem med i den forbindelse.

Nemt, effektivt og tilmed HYGGELIGT

 

 

5 ting som kunder vægter højt i forbindelse med

en god og stærk kunderelation

 

Behandl andre, som du selv vil behandles.

Den klassiske regel ser ud som den simpleste, men den er ikke altid lige let at efterleve i en travl hverdag: Sørg for, at kunden får den samme service og respekt, som du selv gerne vil opleve.

 

Ærlighed er alfa og omega

Vær ærlig og realistisk omkring dine ydelser og deres begrænsninger. Fortæl åbent, hvis der er noget, som dit produkt eller ydelse ikke er i stand til. Det skaber respekt og kunderne vil påskønne din ærlighed - roden til en stærk relation er lagt.

 

Husk at dine kunder er mennesker, ikke numre

Udover at huske kundens navn er det vigtigt også at huske ting af mere personlig karakter, det skærper bl.a. din hukommelse i forhold til kundens behov og ønsker – små detaljer kan have stor indflydelse på hvor tæt relationen opleves.

 

Selvironi og humor er altid godt

Intet er mere deprimerende end at blive mødt af selvhøjtidelige og belærende rådgivere, som ved alting meget bedre end én selv. Lidt selvironi, høflighed og velplaceret humor hjælper kunden til at føle sig bedre tilpas, og fundamentet for en god dialog og handel er nu tilstede.

 

Udstrål imødekommenhed

Folk kan mærke, hvordan du har det med at være sammen med dem – dit kropssprog afslører dig. Kryds ikke arme eller ben, smil og hav øjenkontakt, disse få ting viser din imødekommenhed og sikrer, at kunden gerne vil samarbejde med dig.

 

 

 

GOD FORNØJELSE!

 

Læs de andre salgstips >

Lise Terkildsen

Mobil:   4272 9903

E-mail: lte@liseterkildsen.dk

 LTe tilbyder

 

-  Personlig salgscoaching -

    individuelt og i grupper

-  Kurser, foredrag og peptalks

-  Interimstøtte til salgsfunktion

 

Vi ønsker at gøre det nemt for jer, og vi slipper jer helst ikke, før vi ved, det virker.

 

 

LTe Salgsrådgivning

Vejlsøvej 51, Bygn. O

8600 Silkeborg

CVR nr.: 36355050

Mobil: 4272 9903

Email: lte@liseterkildsen.dk

#CFA/2015